Käyttämäsi selain on vanhentunut. Suosittelemme, että päivität selaimesi ensin uusimpaan mahdolliseen versioon.
Ajanvaraus

*Nettiajanvaraus auki 24/7

*Puhelimitse

  040 817 2308

(ma-pe klo 9-21)

Jätä viesti vastaajaan tai lähetä viesti, jos en pääse vastaamaan.

Myös WhatsApp´ssa.

 

Muistathan perua varaamasi ajan mahdollisimman varhaisessa vaihessa, jos et pääsekään tulemaan sovittuna aikana. 

Pidätän oikeuden veloittaa palvelun hinnan, mikäli aika perutaan alle 12 tuntia ennen hierontaa tai jätetään kokonaan perumatta.

 

 

 

 

PILATES Kehonhallintamenetelmä

Olen valmistunut Pilates-ohjaajaksi pitkästä Pilates-ohjaajakoulutuksesta (Somatic Center Finland).

 

Missä ja milloin treenataan?

Pilates-harjoittelua Teollisuustie 9:ssä yksilö- ja pienryhmätunneilla 1-3 henkilölle. 

Tutustumistarjouksena 60 minuutin treeni 30 e (1-3 henk) 4.6.17 saakka.

Varaa aika netissä tai soita. 

Puuttuuko treenikaveri? Viikkotunteja ti klo 9.15, ke joko klo 10 tai 11 ja to joko klo 19.00 tai 19.30 (ke ja to ajankohta ryhmälle sopivaan aikaan).

 

Miksi Pilates?

Noin viisitoista vuotta sitten olin juoksutreeneissä saanut selkääni vamman, joka ei manuaaliterapiasta huolimatta helpottanut. Arkiliikkuminen oli tuskaa ja sänky tuntui houkuttelevalta vaihtoehdolta. 

Jostain sain käsiini Pilates-dvd:n ja koska pää alkoi hajota treenaamattomuuteen, tuntui hyvältä kokeilla edes jotain.

Uskomatonta oli, että jo parin treenin jälkeen tunsin kivun lieventyvän lanneselässä ja parissa viikossa liikkuminen oli normaalia. Haurailta kuminauhoilta tuntuneet selkälihakset olivat saaneet kimmoisuuden takaisin.

Mitä tapahtui? Pilates-harjoittelussa aktivoituu kehon ydintuki - lantionpohja, vatsalihakset, selän syvät tukilihakset, pallea. Keho oppii toimimaan oikein. Jos keho olisi kasa legoja, legot saadaan kasattua päällekkäin tukevasti oikein alkaen jalkaterät, polvet, lantiokori, lanneselkä, kylkikaaret, rintakehä, hartiat, niska ja kallo. Liike saadaan aikaan keskikehosta alkaen fysiologisesti oikealla tavalla.

Pilates ei ole joogaa, eikä jooga pilatesta. Pilates-menetelmän on kehittänyt alunperin saksalainen Joseph Pilates 1920-luvulla kuntouttaessaan sodassa vammautuneita englantilaissotilaita. Myöhemmin Pilates siirtyi Yhdysvaltoihin, missä menetelmä sai suosiota tanssijoiden piireissä.

Sinun ei tarvitse olla lainkaan notkea voidaksesi treenata. Pilateksessa ei venytellä eikä sinun tarvitse saada sormia varpaisiin eikä varpaita korvan taakse. Harjoittelun aikana liikutaan. Osa liikkeistä tehdään seisten, osa istuen, osa makuulla. Liike alkaa aina aktivoimalla ydintuki ja jo se saa aikaan liikettä rangassa ja raajoissa, kun se tehdään oikein. Liikkeillä vahvistetaan syviä lihaksia etenkin selässa ja vatsan alueella sekä lantion alueella.

Entäpä se vaikea hengitys? Hengitys on merkittävä osa hyvää treeniä, sillä jos ei hengitä, happi loppuu. Sisäänhengitys nenän kautta, uloshengitys suun kautta. Ei sen vaikeampaa. Sitä mukaa, kun harjoittelu alkaa sujua, puhutaan lisää hengityksestä, sillä hengityksellä saadaan lisää tehoja treeniin ja tukea rangalle. Samalla tavalla, jos nostat painavaa laatikkoa, vaistomaisesti pidätät hengitystä, koska kehosi tietää, että sillä tavalla keskivartaloon saa jämäkyyttä. 

Pilates oli siis saksalainen mies, joka teki harjoituksia elämänsä loppuun saakka. Pilates sopii kaikille sukupuoleen, ikään ja treeni/treenaamattomuustaustaan katsomatta, jotka haluavat päästä säryistä ja kivuista, saada lisätukea muuhun treenaamiseen, joilla pää tuntuu karkaavan hartoiden väliin tai naama on harmaa huonosta hapetuksesta johtuen.